Labutie jazero

Labutie jazero

OR
Premiéra:17. marec 2015
Dĺžka:180 minút

priamy prenos z Royal Opera House

Dirigent: Boris Gruzin  •  Choreografia: Lev Ivanov, Marius Petipa  •  tanec_solista: Matthew Golding, Natalia Osipova  •  Hudba: P. I. Čajkovskij

Labutie jazero, rozhodne najlepší z romantických baletov, je podmanivým príbehom krásnej ženy, ktorá sa zmení na labuť, a srdcervúcou poctou sile lásky. Labutie jazero je aj dokonalou syntézou choreografie a hudby a hoci sa Čajkovskij jeho slávy nedožil, baletná hudba, ktorú zložil, sa stala synonymom baletu ako takého, inšpirujúceho celé generácie tanečníkov a prenikajúceho do populárnej kultúry.

Pre Royal Opera House je Labutie jazero jedným z typických predstavení. Pri tvorbe tejto inscenácie sa Anthony Dowell zameral na autentickú choreografiu vytvorenú úžasným Mariusom Petipom a Levom Ivanovom pre Mariinske divadlo v roku 1895. Dizajn Yolandy Sonnabend sa inšpiruje ruským cárskym dvorom tej doby a pridáva trochu gotickej fantázie.

Scény na dvore v prvom a treťom dejstve majú temné kúzlo zasadené v opulentnom štýle Carla Fabergého, zatiaľ čo slávne ´biele´ scény pri jazere sú plné hmly, tieňa a mesačného svitu.

Dĺžka: 180 min

Rok výroby: 2015
Dátum lokálnej premiéry: 17. marec 2015

Krajina pôvodu:

  • Veľká Británia

priamy prenos z Royal Opera House

Dirigent: Boris Gruzin  •  Choreografia: Lev Ivanov, Marius Petipa  •  tanec_solista: Matthew Golding, Natalia Osipova  •  Hudba: P. I. Čajkovskij

Labutie jazero, rozhodne najlepší z romantických baletov, je podmanivým príbehom krásnej ženy, ktorá sa zmení na labuť, a srdcervúcou poctou sile lásky. Labutie jazero je aj dokonalou syntézou choreografie a hudby a hoci sa Čajkovskij jeho slávy nedožil, baletná hudba, ktorú zložil, sa stala synonymom baletu ako takého, inšpirujúceho celé generácie tanečníkov a prenikajúceho do populárnej kultúry.

Pre Royal Opera House je Labutie jazero jedným z typických predstavení. Pri tvorbe tejto inscenácie sa Anthony Dowell zameral na autentickú choreografiu vytvorenú úžasným Mariusom Petipom a Levom Ivanovom pre Mariinske divadlo v roku 1895. Dizajn Yolandy Sonnabend sa inšpiruje ruským cárskym dvorom tej doby a pridáva trochu gotickej fantázie.

Scény na dvore v prvom a treťom dejstve majú temné kúzlo zasadené v opulentnom štýle Carla Fabergého, zatiaľ čo slávne ´biele´ scény pri jazere sú plné hmly, tieňa a mesačného svitu.

Rok výroby: 2015
Dátum lokálnej premiéry: 17. marec 2015

Krajina pôvodu:

  • Veľká Británia